Saturday, March 3, 2007

Alkaline Phosphatase Levels Very High

minutes of 14 February (Lydia Jones)

14th February 2007

We started with "Dark Age Ahead by Jane Jacobs.
JANE JACOBS
-JJ was a journalist and her husband was an architect.
-She took part in the Greenwich Village citizens' movement against the paving of the district.
-It "The Death and Life of Great American Cities" written 1961st

Jacobs characterizes a "Dark Age" lost as a time of forgetting where a culture is. It quotes the example of how China has been completed under the influence of Confucius. Then we have the lost crops for Jacobs called himself interested and briefly discussed:
Mesopotamia
the first cities appeared in Mesopotamia, but this culture has been lost because of deforestation
American Indians
the oral tradition American Indian culture has been lost
-Ainu
- we know almost nothing about the white race that lived on Japan.
Tasmania
the case of a group of natives who are isolated and lost important skills: how to make tools, how to make a fire, etc.

Then we have treated the idea of \u200b\u200bthe "cons inventing". As examples we have mentioned movable type. It was movable type in the East much earlier than Gutenberg.

How can you lose to a culture: first
Knowledge
second Skills
third Capabilities make things
4th Resources
5th Property

- Next haben wir uns die Frage gestellt, "Aufklärung: gut oder schlecht?" Wir sind hin und her gegangen zwischen die zwei Seiten: fortschrittliche Denken und konservative Denken.

- Wir haben dann Vor- und Nachteile der Globalisierung erwähnt:
-Verlust an der Individualität
-Wirtschaftkreisen sind nicht regional sondern global
(Wir haben es versucht uns ein Welt ohne Strom vorzustellen- und haben beim Gedanken geschaudert)
- die Gefahr von der Menschenbewachung

Jacobs meint dass es 5 "Kolumne" gibt damit eine Kultur einen Dark Age vermeiden kann:
1. Familie und Gesellschaft
2. Ausbildung
3. Wissenschaft
4. Steuer- und Regionalkräfte
5. selbstkritische Einstellung der Spezialisten

- Dann haben wir versucht unser bisheriges Gespräch relevant zum Kurs zu machen...
- Zu diesem Zweck haben wir uns einige Fragen gestellt:
-Wie passt Jacobs zu Brant? Warum haben wir "Dark Age Ahead" überhaupt gelesen?
- "Kann man eine Kultur retten?
-Was heißt "eine Kultur retten?"
- Welche Subkultur rettet man?

- Um die Fragen zu antworten haben wir es versucht Brant als entweder konservativ oder als progressiv einzustufen.

KONSERVATIV
- das Narrenschiff als Warnung
- man darf kein "ich" sein
PROGRESSIV
- Brant hat Verständnis für die Armut
- das Narrenschiff als ein Ruf nach Veränderung

-frühere Forschung von Brant hat ihm als ein Mann der im Mittelalter verhaftet war gesehen

Vergleich von Brant und Jacobs
- Wo Jacobs eine politische Gesellschaft anredet, redet Brant eine Seelengemeinschaft/Glaubensgemeinschaft an.
- Beide können als eine Warnung gesehen werden.
- Beide gehen um die Verhaltensweise den Lesern
- beide bieten Rat wie man sich ethisch Verhalten soll an

- Wir haben uns Kapitel 66 von dem Narrenschiff angeschaut.
- Wir haben kurz die Metapher des Schiffs, die Naturgewalt, die Unheimlichkeit, die Machtlosigkeit den Menschen, und das Motiv des Meeres u.a.
Mittelalterliche Themen und Elementen im Narrenschiff
- dem Tod
meet - the legibility of the world
woodcuts

-introspection - to: travel, money lending, Jews, Turks, foreigners, infidels ... in short, everything is different
-didactic
language in Ship of Fools
-Early New High
-ALSA's dialect (all manic)
- the work is strong dialectical colored
the ship as a unit
-closed society
the motive of fool
lives nor Today: Carnival (permission to hold fast)
carnival-a world turned upside down (upside down)
- The Ship of Fools is the medieval genre of the mirror of virtue on his head. Mirror instead of a virtue schreibt Brant einen Narrenspiegel
-Sprichwörter dazu:
- "Narren und Kinder sprechen die Wahrheit"
- "Er tut als ob er der Narrenkappe an hat"

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